דף הבית

הקמת אתר אינטרנט


הקמת אתר אינטרנט ניתן לעשות בדרכים רבות, חלקן נכונות ויעילות יותר מאחרות. כל שלב בתהליך הקמה וניהול של אתר אינטרנט מכיל בתוכו שילוב של מספר נושאים ממספר תחומים, שלב התכנון לדוגמא משלב ידע שיווקי עם ידע בתחום קידום האתרים וחשיבה טכנית ליצירת אפיון האתר, שלב ההקמה מצריך ידע בשרתים, קוד, מערכות מידע כלי עיצוב ועוד.

בהמשך המאמר נתרכז בטכניקה הנכונה לסלילת דרך לתוך העולם הווירטואלי ללא ידע או ניסיון ברוב הנושאים שהוזכרו לעיל.

הקמת אתר אינטרנט נכונה ומוצלחת מתחילה מתכנון בסיסי והגדרת מטרות עיקריות. עליך לבדוק עד כמה גבוהה תהיה התחרות בנושא הספציפי בו יתמקד אתרך. נניח שגיבשת כבר רעיון ברור לגבי הנושא.

הקמת אתר אינטרנט – למד את מתחריך

בניגוד לעולם האמיתי, באינטרנט, גם קולגה מאילת או מחיפה הוא מתחרה פוטנציאלי, בהתאם למוצר/שרות המדובר. כדי להעריך את הסיכויים שלך להגיע למקומות ריאלים בתחומים שונים, תחקור ותגלה כמה מתחרים יהיו לך. ניתן להשיג את הנתונים האלה על-ידי בדיקת תוצאות חיפוש של מילות מפתח בתחום שלך במנועי החיפוש, באמצעות הכלים שנועדו לכך וזמינים ברשת ניתן לקבל מספרים מדויקים ועל סמך תוצאות אלו לבנות את האסטרטגיה שלך. אם ידוע לנו כמה אנשים מחפשים ביטוי ספציפי ומספר האתרים שמתחרים עבור אותו ביטוי נדע אם הנישה הזאת מתאימה להקמת אתר אינטרנט.

מספר אתרים חלקי נפח חיפוש שווה תחרות. אם קיימים 500 אתרים שעוסקים בתחום על 100 מחפשים, לכל אורח פוטנציאלי יש 5 אתרים. ככל שמספר אתרים ביחס למספר גולשים גבוה יותר, כך נחשב ביטוי המפתח לתחרותי יותר.

הקמת אתר אינטרנט – איך אמרת שקוראים לך?

השלב הבא בהקמת אתר אינטרנט הוא בחירת שם דומיין. שלב זה אינו פשוט כמו שהוא נראה מכוון שאתה צריך להתחשב בכמה פקטורים חשובים בו-זמנית. שם הדומיין חייב להיות רלוונטי,קליט, קל לזכירה, מכיל את ביטוי המפתח סביבו ייבנה האתר ו... פנוי!

לדוגמא, אם ביטוי המפתח שלך הוא "מכירת מזגנים ברעננה", שמות הדומיין המתאימים הם משהו בסגנון raananaaircons.co.il או raananaairconditionretail.co.il או אפילו raanana-air-condition-retail.co.il.

טיפ: על מנת שהדומיין יהיה יותר קריא, אפשר להפריד בין המילים באמצעות מקפים.

הקמת אתר אינטרנט – בונים מאפס או נעזרים בכלים?

עכשיו אפשר להתחיל בהקמת אתר אינטרנט שלך. בעידן האינטרנט של היום אין שום בעיה למצוא ברשת כמות גדולה של מקורות שילמדו אותך על הקמת אתר אינטרנט מאפס. לפני עשר שנים, כדי ללמוד את היסודות של הקמת אתר אינטרנט, היית צריך ללמוד את זה כמקצוע או לפחות להשיג ספר לימוד. היום קיימים מאות אתרים שמסבירים למנהלי אתרים מתחילים איך לעבוד עם קוד ואלפי פורומים בהם אנשי מקצוע בתחום הקמת אתרי אינטרנט ישמחו לחלוק את ניסיונם איתך.

אני בטוח שכמו רוב מנהלי העסקים, יהיה נכון להניח שקוד זה לא הצד החזק שלך. מה עושים?

היום אפשר להיעזר במערכות מתקדמות באמצעותן כל אחד יכול לבנות לעצמו אתר אינטרנט גם ללא ידע בקוד. רוב המערכות האלו בעלות ממשק ידידותי ומהוות בעצם שכבה דקה שמפרידה בינך לבין השרת. בעזרת מערכת ניהול תוכן ומערכת לבניית בלוג אפשר לבנות אתר אינטרנט ישירות מהדפדפן שלך ללא ידע או ניסיון קודם.

הקמת אתר אינטרנט – בית חם לאתרך

כאשר כתובת הדומיין היא השלט על הדלת, בשלב זה אתה צריך להחליט מה יהיה מאחורי הדלת. מדובר במקום שייתן אירוח לאתרך – השרתים בהם יישמרו כל הקבצים שמרכיבים את אתר האינטרנט שלך. הנושא הזה בעל חשיבות רבה מכמה בחינות. אם מדובר במשהו יותר מורכב מאתר תדמיתי פשוט בעל שניים-שלושה עמודים, יש לשים לב שהשרתים שלך מאובטחים, חזקים ומספקים לך מספיק שטח אחסון. עבודה תקינה של חנות וירטואלית עם סליקה אונליין מחייבת את מנהל האתר לוודא חסינות השרתים נגד פריצות. עמידות של השרתים בפני עומסים גדולים תבטיח לאתר האינטרנט שלך מהירות גבוה יותר. זכור! אם טעינת אתרך לוקחת יותר מ-10 שניות, גולש חסר בסלנות פשוט יעזוב ויעבור לאתר הבא. התוצאה: אובדן לקוח פוטנציאלי.

הקמת אתר אינטרנט – מי שלא משקיע שוקע

בעולם העסקים בכלל ובהקמת אתר אינטרנט בפרט חשוב לזכור שזול או חינמי זה לא תמיד משתלם. כשמדובר באתר אינטרנט שישמש ככלי לקבלת רווח ממכירות, פרסום או כל דבר אחר, על תרדוף אחרי מחיר נמוך, כי יתכן שמאחורי הביטוי הזה תיתקל במכשולים מוסתרים כמו רמת אבטחה נמוכה או רוחב פס קטן. ניהול כל עסק בשלב הקמתו, וגם הקמת אתר אינטרנט לעסק, מתלווים בהשקעת כסף. קח בחשבון שלאו דווקא החיסכון בהוצאות הראשוניות יבטיח לך רווח בעתיד, אלא הביטחון, האמינות של הספקים איתם אתה עובד והגישה הנכונה להקמת אתר אי